Политика за връщане и замяна
Потребителят има право да се откаже от договора без да посочва причина, без да дължи обезщетение или неустойка в 14-дневен срок, считано от датата на приемане на стоките от Потребителя или от трето лице.
За да упражни правото си по настоящата клауза, Потребителят трябва да уведоми недвусмислено „БЪЛГАРСКИ МАГАЗИН” за решението си да се откаже от договора, като индивидуализира стоките, които желае да върне, чрез предоставяне на всички данни за осъществената поръчка и доставка, включително, но не само: съдържание и стойност на поръчката, данни на лицето, направило поръчката, данни на лицето, приело доставката, и дата на доставката.
„БЪЛГАРСКИ МАГАЗИН“ публикува на сайта си формуляр за упражняване правото на отказ от договора.
За упражняване правото на отказ „БЪЛГАРСКИ МАГАЗИН“ предоставя на потребителя възможност за избор да попълни и да изпрати по електронен път чрез интернет страницата стандартния формуляр за отказ или друго недвусмислено заявление. В тези случаи „БЪЛГАРСКИ МАГАЗИН“ незабавно изпраща на потребителя потвърждение за получаване на отказа му на траен носител.
Потребителят е длъжен да върне стоките за своя сметка задължително заедно с касовата бележка и фактурата, ако има такава, като ги предаде на „БЪЛГАРСКИ МАГАЗИН” или на упълномощено от последното лице, в срок от 14 дни от датата, на която Потребителят е упражнил правото си на отказ от договора.
При връщане стоката трябва да е в оригиналната си опаковка, без следи от употреба или нарушаване на търговския вид.
„БЪЛГАРСКИ МАГАЗИН“ има право да отложи възстановяването на плащанията до получаване на стоките обратно или докато не бъде представено доказателство, че е стоките са изпратени обратно, в зависимост от това, кое от двете събития е настъпило по-рано.
В случай че Потребителят не изпълни задължението си по алинея 5, без да уведоми „БЪЛГАРСКИ МАГАЗИН” за забавянето и без да предостави уважителна причина за същото, се счита, че той е оттеглил изявлението си за упражняване на отказ от договора.
Когато във връзка с изпълнението по договора „БЪЛГАРСКИ МАГАЗИН“ е направил разноски и Потребителят се откаже от договора, „БЪЛГАРСКИ МАГАЗИН“ има право да задържи съответната сума за направените разноски или да изисква тяхното плащане.
Потребителят няма право да се откаже от договора, когато негов предмет са стоки, изработени по поръчка на потребителя или съобразно неговите индивидуални изисквания;
„БЪЛГАРСКИ МАГАЗИН” възстановява на Потребителя заплатената от него цена за върнатите стоки.
Стандартен формуляр за упражняване правото на отказ от договора:
(попълнете и изпратете настоящия формуляр единствено ако желаете да се откажете от договора)
До Българин БГ ЕООД
С настоящото уведомявам/e, че се отказваме от сключения от мен/нас договор за покупка на следните стоки/ за предоставяне на следната услуга: ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
Поръчано на/получено на – ……………………………………………………………………………………………………
Име на потребителя/ите – ………………………………………………………………………………………………………
Адрес на потребителя/ите – ………………………………………………………………………………………………………
Подпис на потребителя/ите: ……………………………………………….
(само в случай, че настоящият формуляр е на хартия)
Дата: ……………………………………………
Стандартен формуляр за упражняване правото на рекламация:
До Българин БГ ЕООД
С настоящото уведомявам/e, че открих несъответствие на стоката/ите/ услугата/ите с договореното.
Предмет на рекламацията:
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Поръчано на/получено на – ……………………………………………………………………………………………………
Предпочитан начин на удовлетворение за стоки
1. Възстановяване на платената сума
2. Заменяне на стоката с друга, съответстваща на договореното
3. Отбив от цената
4. Безплатно извършване на ремонт по реда на чл. 113 и 114 от Закона за защита на потребителите
(заградете желаната опция)
Предпочитан начин на удовлетворение за услуги:
1. Извършване на услугата в съответствие с договора
2. Отбив от цената
3. Възстановяване на заплатената сума
(заградете желаната опция)
Прилагам следните документи:
1. касова бележка или фактура;
2. протоколи, актове или други документи, установяващи несъответствието на стоката или услугата с договореното;
3. други документи, установяващи претенцията по основание и размер.
(заградете желаната опция)
Размер на претендираната сума: ……………………………..
Име на потребителя/ите – ………………………………………………………………………………………………………
Адрес на потребителя/ите – ………………………………………………………………………………………………………
Подпис на потребителя: ……………………………………………….
(само в случай, че настоящият формуляр е на хартия)
Дата: ……………………………………………